banner banner banner banner banner

Extra ééndaags Freinetcongres in Gent 2024

Normaal is het tweedaagse Freinetcongres in Gent een tweejaarlijkse activiteit, die na 2023 weer in 2025 zal plaatshebben In de Freinetbeweging heeft men onlangs besloten dit jaar een extra Freinetcongres te plannen. Op vrijdag 23 augustus wordt daarom een ééndaags Freinetcongres georganiseerd in Gent. Bijzonderheden volgen zo spoedig mogelijk.

Terugblik op de tweedaagse van 2023:
op 24 en 25 augustus vond het freinetcongres 2023 plaats op freinetschool Het Tandwiel in Gent. Het thema op het congres was: Hart Verzet.
Meer dan 300 freinetwerkers ontmoeten elkaar gedurende de beide congresdagen voor uitwisseling en ateliers/workshops.

De reactie van het team van freinetschool de Vlieger:

Helemaal opgeladen na Freinetcongres 2023 - HART VERZET waaraan16 teamleden van De Vlieger deelnamen.

In-zet als verzet, dat wordt/blijft ook ons streven in tijden waarin behoudsgezinde partijen en conservatieve roepers zich maar al te vaak spottend en dwingend opstellen tegenover onderwijs dat welzijn en participatie essentieel vindt. Wij gaan ook komend schooljaar koesteren, steunen, omarmen, inspireren, uitdagen, aanmoedigen, leren.

Sven had de eer om met scherpe en inspirerende woorden de 320 deelnemers te mogen verwelkomen. Met Hart Verzet werden freinetwerkers opgeroepen om weerstand te bieden maar er wel met passie te zijn voor de leerlingen.

Tot heel snel allemaal!