banner banner banner banner banner banner

Freinet publicaties

De Freinet Vereniging geeft jaarlijks publicaties uit in de Reeks (over het huidige freinetonderwijs) en de Freinetbibliotheek (vertalingen van uitgaves van Freinet en naaste medewerkers).

De Freinetbibliotheek
In De Freinetbibliotheek verschijnen vertalingen van boeken van Freinet zelf of van boeken die over hem zijn geschreven.

De Reeks
In De Reeks wordt niet enkel een gangbare visie op actuele onderwijskundige en pedagogische ontwikkelingen vanuit de freinetbeweging aangereikt.  In de uitgaves van De Reeks beschrijven verschillende auteurs vanuit de praktijk  technieken en werkwijzen voor leraren, studenten en directeuren, die behulpzaam kunnen zijn bij het versterken van het freinetwerk of om  Freinet in de vingers te gaan krijgen.

Diverse uitgaven
Daarnaast heeft de Freinet Vereniging nog diverse uitgaven van algemene aard. Onder diversen in de freinetwinkel zijn o.a. De Echter Cahiers te vinden, brochures met praktijkgerichte informatie voor en door de praktijk van vernieuwend onderwijs.